neděle, září 24, 2006

Mondo

LVMEN-Mondo CD (Day After records 2006)
Šest let fandové LVMEN čekali na tohle album. I když to možna není až tak pravda, protože když jsem se k LVMEN dostal já (minulé léto) tak tahle kapela už dávno nefungovala a v nove album snad už nikdo nedoufal. Ale už o vánocích se LVMEN znova ukázali a to s novým repertoárem .....což v té době pro mě bylo znovuzrození legendy.
A ted je tady Mondo. Už po prvním poslechu mi naskakovala husí kůže, protože jak už tu padlo dříve tahle kapela je fakt něco neskutečného.
Samozřejmě hudba LVMEN za těch šest let doznala nějaké změny....screamo zpěv je tentokrát na tomhle albu už dotažený do extrémní kvality, kytary ted podle mě více valí metalové kila a už to není takové "zahloubané", ale spíš je všechno zahráno "na rovinu" takže posluchač nemusí moc hledat. Ale zůstaly temné samply ze starých filmů a ten nádech profesionality, který jsem já osobně u LVMEN pocitoval.
Jde o vynikající desku a další klenot na české hudební scéně .........ale mám pocit že předešlé album Raison D'Etre (zvláště po té upravené verzi co ted vyšla) se nepodařilo překonat.
Taky mě trochu mrzí, že jsem se unáhlil a nepočkal si na verzi co vyjde na vinylu .......ale člověk nemůže mít všechno:))

11 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Škoda přeškoda, musím s tebou souhlasit v tom, že Mondo je horší než předchozí album, a mě osobně se zdá že o dost. Obzvláště bicí, které jsou zbytečně potlačené, vždycky dominovaly a teď, je to takové ploché... A ten screamo zpěv, to taky nemusím zase až tak moc, občas normální hlas by neškodil. Holt, každý má jiný vkus a Mondo mi příjde jako naprosto zbytečné album...

3:02 odp.  
Blogger Koci said...

hmm s těma bicíma mam uplně stejny pocit

ale jinak je to pro mě furt kult:))

v track no.13(emoce na maximum hele) je normální zpěv ...si mislim že v jedne skladbě až nadhalvu

no jo ale každej ma na věc svuj pohled
ale mas na to nějakej moc střízlivej názor
dyt sou to LVMEN woeeee :)))))))
víc už po české kapele chtít nemůžeš .....už tak je na hony před vším ostatním

5:56 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Jo, to máš recht, jsou to furt jedni z nejoriginálnějších týpků v naší kotlině. Ale mě už jen tak něco nerozhází :-)

Jak praví klasik - skoro všechnuo už tu bylo, nevymyslíš nic! :-)
Proto mám celkem střízlivý názor na většinu hudby, aby mě něco opravdu dostalo, to už musí být fakt "NĚCO"... Naposledy se mi to stalo právě u LVMEN - tracky 1 až 7 jsou super, nic podobného jsem před tím neslyšel. I když je přirovnávají k Neurosis nebo Isis, tak si nemyslím, že by byli hudebně podobní, spíše jde o podobnost v přístupu ke skládání a o celkovou filozofii.

Mi se častěji stává to, že mě dostane nějaká stará odrhovačka, kterou jsem léta ignoroval, ty kapely už kolikrát ani neexistují, jiné třeba razantně změnily styl a jejich staré desky jsou psycho, je toho více, samozřejmě včetně nějakých těch novinek.
Za posledních pár let to byli hlavně:
Ramones, Misfits, A.F.I., Sonic Youth, Nasum, Voivod, svým způsobem i Fugazi (to ještě stále nevydržím poslouchat celé album od začátku do konce, ale mají tam šílené věci..), NoMeansNO, Melvins, Kyuss, Foo Fighters (nejlepší kytarový pop-rock na světě), Meshuggah, Frederick Thordendahl´s Special Defects (těžké psycho - alternativní metal, maras na N-tou), ale je toho samozřejmě více.
Z českých snad stojí za řeč jen Ty Syčáci, Už jsme doma, v Trutnově na Festu mě celkem zaujali Pod černý vrch, šílený je Ciment (chlama) a některé staré alternativní/punk běsy (Ještě jsme se nedohodli, HNF), v emo/HC snad asi best GNU.

A tady v Kopru?
Asi bych vypíchnul Nesselsdorf a LU, Nierika je jakásik divná, něják mi to připadá unylé a Ema Camelia, no desku jsem si koupil, ale spíše proto, že jsem chtěl podpořit kámoše, nemůžu si pomoct, ale zatím mi to připadá jako jeden velký bordel :-) I když podle toho, co mi říkal Jiří, to tak chtěli...
Vas Szuszanne jsem s novým bubeníkem ještě neslyšel, s Polym to bylo dost dobré, tak jsem zvědav s čím vylezou na tom albu.
Milano se v nové sestavě zatím asi trochu hledá a metalisty typu Melissa nebo Jeruzalem neznám...

V české hudbě mi poslední dobou chybí větší drzost a rebelie. Všecko mi to připadá takové bezpohlavní, hlavně nikoho nenasrat, být hodní usměvaví kluci a holky a on ten úspěch už něják příjde... Pokud jsou tu nějací pankáči, tak jsou to buď až moc pankáči, což znamená, že více než na muziku se soustředí na věci okolo a podle toho taky hrajou - hrozně, a nebo to jsou vyčpělé staré páky (E!E, SPS). Paradoxně jediná kapela, která mi připadá O.K. z těch starých pák jsou Visací zámek, kteří ve skutečnosti punk nikdy nebyli, spíše si z něho dělali srandu.
A potom snad ještě Hudba Praha/Jasná páka - koncert tady v Kopru určitě neprošvihni, i když ti to určitě musí připdat jako naprosto mimo mísu (banda starých dědků brnká a řve, že borka má špinavý záda...), prostě to furt má svůj význam.

Většina muzikantů u nás prostě nemá ten správný rock´n roll attitude, který by šel ruku v ruce s kvalitní hudbou.
A to už vůbec nemluvím o tom, že veškeré tuzemské produkce mi připadají bez špetky razance a kontrolované agresivity, producenti se toho bojí, firmy to nepodpoří. Nejde mi teď o metal, neho HC a jiné škatulky - tyhle subkultury si vydávají desky na šílených labelech a jsou to vesměs menšinové věci.
Jde mi o spíše o přístup k obyčejným rockovým kapelách, klidně i s popovými ambicemi.
Náš por-rock je tak bezpohlavní a nicneříkající, že je to až k pláči (Divokej Bill atd...)

Další věc je ta, že ony tady dobré kapely jsou, ale pěstuje se tu bohužel dost nezdravá věc - selekce na základě pochybných pravidel undergroundu a hlavně taková divná familiérnost.

Nemůžu si pomoct, ale třeba celá ta emo/hc scéna mi připadá jako jedna velká rodinka, která si to šuchtlí sama pro sebe na svým písečku a je převědčena o své výlučnosti - zavání to dost jistým způsobem snobismu. Navíc mi už začíná připadat, že se z toho stává další klubový trend, lidi prostě cítí, že je dobré být toho součástí, takže v tomhle případě už jde o underground jenom co se týče nezřídka velmi nekvalitní hudební a zvukové produkce :-)

A celkovým výsledkem tady toho je, že ty dobré a zajímavé kapely se v tomhle marastu utopí, protože jakmile se o ně začne zajímat více lidí a třeba udělají trochu jinou desku, než by "komunita" čekala, tak o nich všichni začnou říkat, že vyměkli, že už je to komerce atd. No a jim pak nezbývá než zkončit, protože jejich publikum je strašně jednostranně zaměřené a nové si ještě nestihli najít.

Ono to je hodně subjektivní, důvodů proč se někomu něco líbí a něco ne může být milion. Rakce na naší kapelu se taky pohybují od nadšeného oslavování až po hlášky o nejhorší hudbě, kterou někdo má odvahu prezentovat veřejně :-)
A tak to samozřejmě má být.

9:35 odp.  
Blogger Jirka Slavík said...

Urcite bych to nevidel tak cerne, nejsme Svedsko, abychom si mohli vyskakovat a koneckoncu ani ten pristup k hudbe jako u skandinavcu u nas urcite neni. Vetsina tebou napsanych vytek plati prece pro hudbu globalne, ne jen tady pro tuhle malou zemicku, vzdyt vsude maji sve Lvmeny nebo Kauflanty. Co se tyce otazky kolem tzv. 'hudebniho snobismu' - to podle zasahuje az do psychologie. Koneckoncu ja jsem taky snob. Miluju post-rock a nevidim rad privaly dalsich a dalsich lidi k tomuto zanru. Proc? Protoze zde podle me plati rovnice "cim vice lidi - tim mene kvalitni hudba a odvedena prace". Neco na tom snad bude.

Mimochodem Foo Fighters jsou hrozni... :)

11:13 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Jo, to bude tím, že Grohl je takový týpek, on snad hraje úplně všude a s úplně každým :-)
Ale věci typu Probot, Eagles Of Death Metal, album s Queens of the Stone age atd., tím on se snaží tu svoji image hodného kluka rock´n rollu trochu očernit :-)

Trochu rozveď ten skandinávský přístup, já teda nemám nejmenší šajn o tom, jak to tam chodí. Strávil jsem cca rok v Anglii, tak jsem spíše přičichnul k jejich způsobům.

A švédských kapel zase tak moc neznám (Hellacopters, Entombed, Nasum, asi milion death metalů a jinak nevím...).

11:28 odp.  
Blogger Jirka Slavík said...

no svedsko je na pocet obyvatel asi nejhudebnejsi zemi evropy, ne-li sveta. udajne tam maji spoustu hudebne liberalnich zakonu, s hudebniky se pracuje velmi brzo a kazdy si muze dovolit koupit kvalitni aparaturu. Skvele se tam dari predevsim vsem moznym podzanrum popu, dukazem muze byt napr. vedle Beatles nejslavnejsi kapela z evropy ABBA, dale Roxette, The Cardigans, Europe, Ace of Base, z tech novejsich The Hives, Mando Diao, The (International) Noise Conspiracy, Kent, Caesar, In Flames, Machinae Supremacy a spousty dalsich.

Stejne tak ti urcite neco rekne jmeno Yngwie Malmsteen nebo proslaveny pisnickar José González. V metalu se nevyznam, ale kazdy metalista musi uznat, ze neni lepsi zeme pro metal nez svedsko. O post-rocku mluvit nebudu, protoze ti ty jmena asi nic nereknou, ale znovu spousty a spousty particek. A to nemluvim o spouste kapel v indie hudbe, ktere nema cenu vyjmenovavat. Na zaver veticka z wikipedie: 'Sweden has been called the third biggest exporter of music in the world, after the USA and the UK.'

10:30 dop.  
Anonymous Anonymní said...

Všechny tebou zmiňovaná jména samozřejmě znám (kromě Mando Diao), jen jsem si u některých nějak nedokázal přiřadit Švédsko jako jejich zemi původu.
Zapomněli jsme možná na Clawfinger :-)

11:06 dop.  
Anonymous Anonymní said...

Add Kopřivnická scéna:

No mě spiš přijdou hodně divní Nesselsdorf (no dávám jim šanci ještě 28. at se ukážou ale nečekám mnoho) Lu t oje jasná nádhera, Nierika to je chvílema (hlavně na novem albu) prostě skoro Lu (takové osekané Lu, no ale funguje to dokonale ). Pole mě sou tyhle dvě věci tady v Kopřivnici takový vrchol (uspěch+zkušenost).
No Ema Camelia mě trochu nasrala kvalitou toho alba ale naživo mě ještě nikdy nezklamali (stejně mam tak jednou do měsíce chvilky kdy si to album pustím a totálně mě to sebere......jak tomu jednou příjdeš na chut už není uniku)
Milano .....no to je asi už jediná věc co by tak na Piper mohla byt zajímavá ...zatím jsem to neslyšel ale chystam se někdy ..........naživo na mě pusobili hodně dobře).
No muj nazor na Kauflant všichni znají .....(no stou odvahou to zase tak horké není ....do očí bych to asi nikomu neřek :))
Vas Szuszanne jsem teda zatím na chut nepřišel ......no ale uvidíme až něco vydají.

A ty metaly to jde taky nějak mimo mě

5:45 odp.  
Blogger Jirka Slavík said...

Vas Szuszanne jsou vyborni. A nezapominej na Burnout, hudebni scena jako hudebni scena :)

1:08 odp.  
Blogger Koci said...

ano ano ...vyborně jim to šlape takže punk rock ma taky kvalitní zastoupení

jsem zvědav co se znich vyvrbí časem :)

5:53 odp.  
Anonymous Anonymní said...

proc ne:)

12:34 dop.  

Okomentovat

<< Home