pátek, září 01, 2006

Distro

Hmm stačí kouknout na datum a je jasné že dvouměsíčnímu "flákání" je konec ..z čehož moc dobrou náladu nemám. Naštěstí tu mám vždycky svoji hudbu co mě drží při životě a to mě vede k takovému malému ohlédnutí za mými letními hudebnímy nákupy:)

90 Day men-To everybody LP (Southren records 2001)
Tak z téhle desky jsem měl obrovskou radost .....celkověm mám slabost pro LP a navíc když je na něm takový hudební skvost.
To everybody je podle mě nejlepší deska kterou 90 day men vydali .....teda alespon mně od nich sedla nejvíc. Jak kvůli skvělé atmosféře díky klavíru, který právě dodává ten nádech nějakého café baru, tak sqělému zpěvu. Místy se sice muže zdát že kapela ujíždí do popu, ale v tomhle případě to není vubec na škodu.
Zajímavý moment: Když jsem desku málem rozmlátil při sebíhání strahovského kopce:) z toho mi málem zešedivěly vlasy.


Nierika-Posion on your spoon CD (Piper records 2006)
Sice preferuju vynil, ale u téhle desky jsem rád udělal vyjímku. Předchozí desku Nieriky nemám a ani jsem ji neslyšel, abych pravdu řekl nějak mě ta chilloutová tvorba nelákala, ale jakmile vyšla tahle deska (údajně ted více kytarová) začalo mě tohle album dost lákat. Navíc by byla celkem ostuda neznat kapely ze svého města. Předem musím hodně pochválit celkové provedení obalu (začal sem mít trochu rád i CD ....když se to pěkně udělá tak to stojí za to:))no ale hlavní je to co se skrývá uvnitř.
Celkově mi to album příjde takové rozporuplné ..........některé skladby se už tváří kytarově skoro indie rokově .....a některé jsou stále jakoby odkazem na predchozí tvorbu.....i když pravda že jako celkek už jde spíš o tu kytarovou záležitost. No hlavní síla kapely (podle mě) stejně nastává při živém hraní ...to je hudební lahoda:).

Naquei Manou-Beztíže CD (Silver rocket records 2004)
Tak to byl muj první střet z distrem SRR a po váhání mezi GNU a touhle věcí nakonec zvítězili Naquei Manou. Mno škoda protože u distra zrovna prodával zpěvák/basák z GNU :/. Mno ale ja měl tou dobou chut spíš na pohodovější letní muziku.
Pro tuhle hudbu mi hodně seděl název Garage lo-fi což přesně vystihuje "sound" tehle kapely. Pohodový zpěv (přesně ten typ co mám rád) ujeté texty a hlavně se nikam nehonit ..........skvělý soundtrack pro tohle léto:))


Esgmeq-Behave yourself LP 10" (Silver rocket records 2003)
Muj první střet s distrem Kill your idols:) ktereho se nějak hoši nemohou zbavit ...no tak sem jim s tim pomohl.)
Punk zrovna už delší dobu moc nemusím, ale v tomhle případě mě to zase na chvíli chytlo. Hodně syrová, rychlá deska, která chytne už po prvním poslechu. Zase takový zajímavý přístup k punku a přitom nic nového..............takovéhle věci bych mohl poslouchat furt.
Navíc zajímavost ......klavír Ondřej Ježek :))



Sonic Youth-Sonic Youth + early live 2LP (Neutral/Zensor 1982)
Tak tuhle věc jsem objevil v Berlínském obchodě s vinylama, sice jsem puvodně váhal, ale už předem bylo jasné že Wolf parade si ten den od tama neodnesu.
Sonic Youth je kapela co mě dost ovlivnila a tak sehnat si tuhle raritku z dob jejich začátků mi přišlo jako veliké lákadlo + bonus bonusů druhý vinyl je jeden z prvních koncertů někdy v roce 81.
Je sice pravda že tenhle materiál je hodně těžko ztravitelný ......zvlaště když sonici nebyly pod tím kytarovým vlivem který mám rád ale nic člověk nedostane zadarmo a tak jsem se dal do naposlouchávání. Prvnímu vinylu s prvním EP jsem se dostal na kloub celkem záhy a ted je to moje celkem poslouchaná věc. Ale druhé EP s koncertem je pro mě zatím těžko pochopitelná věc. Každopádně jde o celkem zásadní mezník v noisové hudně a je celkem zajimavé si tohle dvojalbum "nastudovat".

The evens-The evens LP (Dischord records 2005)
Tak tuhle desku jsem poprvé slyšl u známehého, když jsem ho požádal at pustí něco zajímavého. Už po prvním poslechu strašně dobrá muzika a mě popadla uplna manie. Věděl jsem že dojdu klidu jen pokud si tu desku seženu a budu to moct poslouchat dokola a dokola až do omrzení.
Jde o projekt pouze dvou lidí (Ian Mackaye, Amy Farina) k čemuž jsem byl zpočátku skeptický. Takže jen kytara a bicí. ale hned po první písničce mi bylo jasné že tahle hudba nic víc nepotřebuje. I když nejde a nějaké rychlé písně ale spíš pohodové věci které mi občas zní jak ze 70. let doplněné ženským vokálem .............je tahle věc pro mě svými texty a podáním 100% punková záležitost .......nikdy jsem z žadne věci neměl tak punkový pocit. Navíc strašně pěkný přebal a provedení. Tahle věc fakt stojí za to.

LVMEN-An Anthology Of Previously Released Songs CD (Day after records 2006)
Hudbu LVMEN ja osobně považuju za nejdokonalejší věc co kdy kdo v emocore dosáhl. Je to jedíná kapela ke které se vrátím vždycky tak jednou za měsíc a vždy v tom objevím něco nového. Takže když ted vyšly první dvě alba této kapely v jakési remastrované podobě na jednom nosiči .....nebylo co řešit. Celkově mam tuto hubu naposlouchanou do každého detailu takže bylo dost zajímavé začít "prozkoumávat" tento remaster. Už na první poslech bylo jasné že si z novým zvukem Ondřej Ježek hodně vyhrál. Příjde mi to jako by každé uhození do bicích nebo do kytary bylo vyšperkováno do maximální dokonalosti.........smaozřejmě vždycky tomu bude něco chybět do uplné dokonalosti..........ale tohle se jí hodně blíží.

No tak to bylo takové ohlédnutí:))...........za chvíli nastane dlouho očekávaná podzimní koncertová sezona .........takže hurá do klubíků (které mám tak rád).
Mno jsem sám zvědav jak to všechno bude.

2 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Ale Koci, my nemáme problém zbavit se našeho distra, teďka máme nejoriginálnější podtácky ze všech štamgastů v Hýskově a navíc Wesy svéráznym způsobem ozdobil dlaždičky v koupelně.

9:17 dop.  
Blogger Koci said...

jo tak to sorry .ja to jen přibarvil at je to povídání napínavější

ale taky bych potrboval nějaky podtácek pod kofolu:)))

9:25 dop.  

Okomentovat

<< Home