pondělí, srpna 07, 2006

Summer 06 (4.)

Colours of Ostrava -Pátek :)
Tak to je pátek odpoledne o půl sedmý .....lidi maj svátek a všichni mířej na rozhledny.
Bohužel jsem letošní Coloursy nemohl vychytat celé a tak jsem si zvolil alespon jeden den a to Pátek (pro mě hudebně nejzajímavější den).
Počáteční problém s hledáním celého arálu jsem uspěšně vyřešil a na Slezkoostravský hrad dorážím přesně na začátek vystoupení The Frames. No lépe jsem si to načasovat nemohl. Už několik dní předem mě kamarád upozornoval že Glen Hansard je velký šoumen a symatický chlapík a že todle vystoupení bych rozhodně vynechat neměl. Během pár chvilek mi hned došlo co tím myslel. Glen dokázal nádherně manipulovat s davem to vše doplněno sqělým hudebním zážitkem......od pomalých dojemných pasáží až po výbušné části u kterých byl fakt problem udržet se v klidku:)). Myslím, že tohle byla prozatím největší šou spojená z dokonalým hudebním zážitkem co jsem zažil.
Z hlavní stage se ted ale přesunuji na stage Tent což je jakýsi "cirkusový" stan, kde za chvíli mají hrát Bratři Orffové.Tentotkrát oproti předchozímu koncertu taková komornější atmosféra. Hned po příchodu je kapela vítána celkem dlouhými a hodně hlučnými ovacemi a ty v podstatě zakončují každou písen. Veliké mínus bych tentokrát dal pořadatelům, když asi v polovině vystopení začala byt ve stanu nepřijemně slyšet hlavní stage. I tak pro mě byl koncert Bratrů Orffů asi nejkouzelnějším zážitkem dne.
Rychle se přesouvám na hlavní stage na druhou polovinu vystoupení Delirious?, abych si poslechl to co mi přehlušovalo me oblíbené Bratry orffy. O svém pěknem místu u podia, které jsem si vychytal na The frames si už mužu nechat zdát a tak vystoupení sleduju jen z obrazovky protože z té dalky na jakou se mi k podiu podařilo dostat nejsemn schopny rozeznat ani postavy na podiu. Ale nevadí tato kapela hrající jakýsi Brit pop rock mě neoslovila ani v nejmenším a tak si tu spíš krátím čekání než dorazí -123min.
-123min nakonec doráží se spožděním kvuli problémům na cestě díky čemuž jsem
Delirious? mohl dokoukat do konce :)). Ale to už se přesouvám zpátky na Tent. Poklidná atmosféra kterou jsem tu zažil na Bratry orffy už je davno pryč.
-123min jsem zažil asi před rokem a musim uznat že, i když se zdálo že to už nemůže jít, tak se stále zlepšují. Tudle hudbu bych si doma nepustil ale pozorovat naživo tydle hudební onanie (hlavně kytaristovy) je opravdu sqělý zážitek.
Další hodně zajímavou věcí na kterou jsem se těšil jsou The Nihilists.Musím uznat že tuhle hudbu jsem si po tomto koncertě rád pustil. Myslím, že v tomto dnu jediná kapela které se na Tentu podařilo přehlušit ten bordel z hlavní stage. O proti albu jsou The Nihilists naživo o hodně víc nakopnutí ......prostě maximální nášup doplněný efekty(kouře strobáče atd.). Tendle koncert jsem ještě dlouho rozdýchával ................začínam si uvědomovat že jet sem nebyl VUBEC špatný nápad.
Poslední věcí tohoto večera byla moje hodně oblíbená kapela OTK. Bohužel , tento koncert se jim moc nepovedl (možná to bylo zpusobeno i tím, že jsem předtím zažil tolik hustých věcí). Když to srovnám s koncertem v Noře, na kterém jsem byl v zimě a na kterém se OTK podařilo nádherně převést poslední album do živé podoby,tak tohle byla slabota.
nečné hodnocení festivalu určitě 100%.......příští rok se mi snad podaří zustat na všechny dny.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home