sobota, ledna 20, 2007

Benefit pro 007 (Nora club)

Standartní Kompot, D2ti De3t2, Fetch!
Hmm takže akce, která měla být benefičním koncertem pro klub 007 se spíše změnila na akci, která by sama potřebovala benefit. Klasická páteční přeplněná Nora se tentokrát nekonala (vypadalo to tam přesně jak sem zastihl na fotografii). Pro mě trochu nepochopitelná věc .....chápu že kapely, které tam ten večer hrály třeba dost lidí nemusí, ale to by stejně nemělo nikoho odradit od toho zaplatit aspon vstup, už jen proto že jde jde výtěžek na dobrou věc.
Jak už řekl muj kamarád (musel jsem si zapsat do mobilu jako hlášku dne) ....tohle není už ani prasárna ,to je debilita!......ale tak nechme být. Nerad bych někoho soudil nebo tak něco ....spousta lidí možná ani nevědělo, že se nějaký benefit koná.

Koncert nakonec nebyl vůbec špatný (pěkně se stupnoval ) myslim , že i kapely si to užily a podpořily se navzájem (když už nikde nikdo nebyl) ...takže jen škoda těch lidí.

19 Comments:

Anonymous Anonymní said...

No zase tak málo lidí to nebylo, zažil jsem daleko liduprázdnější koncerty. Dokonce jsme odehráli jeden, kde byla pouze servírka a zvukař (jistě namítneš, že u naší hudby se není co divit, ha ha)!! Já jsem si to celkem užil :-) Hlavně Děti deště byly parádní...

8:35 odp.  
Blogger Koci said...

mno bylo to dost malo na to aby se nezaplatily ani cestaky ......což mi přijde u benefičního koncertu dost blbé

jinak když už sme u Kauflant .....proč ste nezahráli vy (nabidl vam někdo tuhle možnost?) myslel sem hlavně třeba místo první věci ....ne že bych si to pak užil, ale bylo by to určitě levnější si myslím

ptam se jenom proto že mě zajímá jestli tam někdo snažil dostat místní kapely (i když se řikalo že nemaji čas ) tak jak to teda bylo?
přišlo by mi to takové rozumnější a navíc by to bylo jakože něco dělá Kopřivnice

9:44 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Pokusím se ti vysvětlit můj pohled na celou věc, předem se musím omluvit, jestli to bude působit zmateně, ale není to tak jednoduché, jak se může zdát.

Ono se to má asi tak: celou akci dělala na svoje triko Petra Poletucha, no a ona je prostě celkem svéráz. Má ještě v sobě takový ten oheň, který vždycky nakonec vyhraje nad posledními zbytky racionálního myšlení. Já už jsem se s tím setkal hodněkrát. Lidé, kteří jsou zapálení pro věc tak nějak odmítají vidět věci v širších souvislostech. Stačí si přečíst různé diskuse na czechcore.cz, nebo na diycore... Znám to i zvlastní zkušenosti, pořádali jsme s kámošem fesťák a vytekli jsme asi 30 litrů jenom proto, že jsme počítali s tím, že určitě příjde tolik a tolik lidí, když tam hrajou takové parádní kapely... Samozřejmě jsme počítali špatně.

Benefit - to slovo sice zní moc hezky, ale ve skutečnosti na něj každý sere. Třeba já jsem na ten koncert šel proto, že jsem chtěl podpořit Petru v jejím úsilí, poslechnout si nové kapely, zachlastat s kámošema a tak. Je mi naprosto putna, co se stane s nějakým klubem v Praze, ve kterém jsem v životě nebyl. Ano, pro hodně lidí je asi důležitou součástí života, ale troufám si tvrdit, že pro většinu kopřivničanů to je jenom klub, o kterém si občas něco přečtou v nějakém zinu nebo na webu. Myslím si, že lidi, kteří tam z kopru byli na nějaké akci, by jsi spočítal na prstech - Kořen, Smidrs, Vilém, Jiří K., Raďa.. no prostě parta lidí kolem Ema C. a Vas Szuszanne a možná ještě někdo.
No a když si to tak sesumíruješ, dojdeš jasně k závěru, že tihle lidi se v rámci své hudby a svého přesvědčení motají pořád v jednom kruhu uzavřené komunity emo/screamo/hc kapel, které třeba můžou být parádní, ale stanou se obětí solidárního principu a své vlastní zásadovosti. Oni jsou totiž HC, proto by neuděli to a to... To je sice všechno hezké, ale je to vesměs k hovnu, protože tímle ztrácejí zpětnou vazbu od širšího okolí, ztrácejí nadhled. Jinými slovy - mažou si vzájemně med kolem huby a pak se diví, že si třeba lidi myslí něco jiného.

Nepochop mě špatně - Ema C. a Vas Szuszanne jsou super kapely, jsou to snad i kámoši, i když hudebně moc společného nemáme.
Ale já bych nikdy nedopustil, aby se Kauflant stal součástí něčeho takového. Klidně budu hrát na hliněné podlaze někde ve statku, jenom za cesťák, ale raději si desetkrát vyslechnu, že to máme zabalit a že to stojí za hovno, než nechat se plácat po ramenou kámošema z jiných kapel. Když se najde jeden, kterému se to líbí, tak to má smysl.
Být na to sám, a vyžrat si to od začátku do konce, to je podle mě dalejko větší HC...

Předchozí odstavec asi moc nedává smysl, co? Neva, zkusím to jinak.

Nejde tady totiž jen o kapely. Vím, že to, co teď napíšu bude vypadat strašně hloupě, debilně, moralisticky a já nevím jak ještě.
Ale snad mě pochopíš.
Petra je totiž ještě moc mladá. Jak jsem na začátku psal o tom ohni, který v sobě má - to je dvousečná zbraň. Dokáže skoro nemožné. Dokáže věci dotáhnout do konce, i když se zdá, že to nejde. Dokáže strhnout ostatní pro svoji věc. A takhle bych mohl pokračovat. Ale bohužel je tady i to druhé ostří, a to seká právě tam, kde to nikdo nečeká...
Tím myslím hlavně to, že ne každý je na tom stejně. Vlastní nadšení ještě automaticky neznamená nadšení ostatních. Nemůžeš očekávat od ostatních, že tě podpoří, jenom proto, že ty s tím máš starosti, že se snažíš, že tomu dáváš srdce. To je nejzásadnější věc a to by si každý , kdo pořádá akce, měl uvědomit na prvním místě. Potom člověk bývá zbytečně zklamaný a časem ho to zlomí. A co si budem nalhávat - jde taky o prachy.
Spočítat se to prostě musí pořádně, dopředu, a vycházet se musí z reálných podkladů, ne z přání a z toho nejlepšího možného scénáře. Já mám na to třeba pomůcku - vždy si spočítám, jestli jsem schopen případný prodělek (tj. když nepříjde nikdo - čisté náklady) zatáhnout z jedné výplaty... Pokud ne, nešel bych do toho.
Myslím, že Petra je úžasná ženská, skvělý člověk, který dokáže neskutečné věci. Pokud ale nepochytí něco i z "tvrdého byznysu", časem to asi zabalí. A pokud pochytí, bude to sice skvělé, ale už to zase asi nebude to "HC", takže ji "komunita" zavrhne...
Prachy jsou prostě důležité, ať si kdo chce co che říká...

Cesťáky - tím se dostávám k další věci, kterou jsi zmínil. Samozřejmě, že by bylo lepší, kdyby zahrály jenom kopřivnické kapely, ale které? Milano hráli v Noře nedávno. Nesselsdorf bude křtít album v únoru, a my jim zahrajeme jako hosti - navíc by Nesselsdorf v Noře na podlaze asi nehráli, protože potřebujou masivní zvuk. Ema C a Vas Szuszanne - to by možná bylo hezké, ale taky: Ema C. nedávno MonkeyFest a Vas Szuszanne hrajou sporadicky (u těch je navíc ten HC přístup vyšroubovaný do maxima - Vilém je celkem nesmlouvavě radikální).
Takže zbývají jen Nierika - to sám uznáš, že je nesmysl, no a potom nějaké mladé začínající spolky, které teprve brousí věci ve zkušebně u Olina I. A předpokládám, že ti by si ještě netroufli.

Petra neměla moc možností. Já bych třeba akci v Kopru bez kopřivnické kapely nikdy nepořádal... To je prostě fakt - pokud jsou to vesměs neznámé kapely, je třeba k nim hodit někoho místního. Na ně totiž příjdou i kámoši, co normálně nechodí.

Další věc - akce uspořádaná strašně narychlo - nebyla v oficiálním programu Nory, plakát byl možná až 14 dní před koncertem, možná ani to ne.
Prostě to bylo ušité horkou jehlou a lidi o tom nevěděli.

Vstupné - 70kč - pro někoho třeba celkem nepodstatná věc, ale pro studenty a "socky" možná důležitý prvek - já bych ho dal max 40,-. Prodělek by o moc větší nebyl, a šance, že by někdo přišel navíc by se zvětšila.

Abych to shrnul - ta akce by měla smysl, pokud by proběhla daleko později - třeba až v březnu/dubnu. Stihla by se tím pádem pořádně zpropagovat.
007 si svými benefity vydělali prozatím dost, ale další peníze budou právě zapotřebí posléze, až hlavní investice proběhnou.
Rozhodně měla být zaměřena na místní kapely, k tomu snad ještě nějakou jednu od jinud.

Jenže jsme zase u toho - když si člověk, jakým Petra je, něco vezme do hlavy, nemá smysl jí to vyvracet. Zatím jí její osobnost nedovolí dělat věci jiným způsobem. Vím na 100%, že za 5 let to bude úplně jinak :-)

9:46 dop.  
Blogger Jirka Slavík said...

s necim bych souhlasil, s necim urcite ne. ale shrnul bych to takhle: ja i koci jsme na sedmicce taky byli a nemotame se kolem emo/screamo/hc kapel :)

9:12 odp.  
Blogger Koci said...

mno mě třeba není jedno jestli sedmičku zavřou nebo ne ......a to tam nemusim zrovna byt na každe druhe akci aby to pro mě mělo smysl (s takovyma jako ty bysme neměli ani národní divadlo :)) .....navíc kolik dobrych zahraničnich kapel se dostane do Nory nebo někam poblíž jen proto, že je pozvali na sedmu a pak už je jen maličkost udělat jim par dlaších zastávek po republice když už jsou tady

nechapu tvuj postoj k HC scéně .....zpětná vazba od širšího okolí? proboha vždyt je to HC
to plácání po ramenou je taky pěkná blbost .možná to tak vidíš ....ale já teda ne .....zvlaště vas Szuszanne ...jestli narážiš na to že si svuj uspěch nezasluhují nebo tak něco > rozhodně nevíš co říkáš

HC>komunita>zavrhne .....možna chápu jak to myslíš ....ale podle mě moc přeháníš .....proč pořád narážiš na HC scénu ?...ja osobně jsem nikdy neměl duvod si něco takoveho myslet


jinak vesměs se zbytkem souhlasím :)

9:46 odp.  
Blogger Koci said...

a takove ty postoje .......je to daleko tak me to nezajímá

to mi příjde jako maloměšťáctví
typické

9:49 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Tady slezi: Ale já vám to přeju chlapci. Po bitvě se vždycky najde plno generálů.... Rozhodně si ale Petra zaslouží obdiv a poděkování, že se z kopřivnice nestává nějaké zatuchlé město, jenom z plesovýma zabavama, diskoškama a dechovýma zábavama (for example Frenštát, myslim že ho všichni znáte)
A Sedlo-> že tě nebolí ruka se divím. :)

10:01 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Ale ne... Všechno špatně!

To Max_Veslo: ty a koci spadáte do termínu "a možná ještě někdo" :-)

To Koci:

1) ty jsi jeden z těch, kteří maji k 007 osobní vztah. Já ne, a spolu se mnou X dalších lidí... Smutné, leč realita. A že jde o dobrou věc? Ano, já to třeba i chápu, konec konců, já jsem tam byl... (i když z jiných důvodů, ale byl). Ale ostatní na to holt hodili bobek no, smůla.. ne debilita.
BTW - já byl z 007 promoted artists v Noře pouze na Enon, a mezi náma, to bylo dost slabé... Sry!

2) nečteš pozorně to, co jsem napsal! Účelem mého obsáhlého elaborátu bylo to, abych upozornil na fakt, že ne každý se musí ztotožňovat s DIY principy a solidaritou jako takovou. Čekat tohle od návštěvníků - běžných navštěvníků - obyčejného rockového klubu? Jsou to prostě lidi, kteří neřeší, ale chtějí se bavit.

3) říkáš (i když trochu s nadsázkou), že s takovými, jako já, bychom neměli ani národní divadlo. Ale - kolik lidí pravidelně sleduje tvůj blog, má potřebu konfrontace, snaží se hledat východiska... ha? A když už jsme u toho - pokec nad pivínkem by neuškodil. Já nejsem konfliktní typ, ani si tady nehoním ego. Prostě mě baví vyměňovat si s někým názory. A pokud máš ze mě pocit, že jsem "pasivní" konzument, který nedokáže ocenint úsilí, a který jen sedí a blbě kecá, nezbývá mi, než zopakovat první větu z předchozího bodu: nečteš pozorně.

4) postoj k HC scéně - miluju hudbu, bývá většinou parádní, ale tím to pro mě končí. Jsem možná blb, ale nemám zapotřebí ztotožňovat se s čímkoli, co mi připadá dobré, jen proto, abych to deklaroval. Stačí mi "mít to rád"! A proto lituju toho, že skvělé kapely jako GNU, Wolongong atd., nedokážou překonat svůj vlastní stín, vymanit se z objetí DIY undergroundu, protože já bych jim opravdu přál pořádný succes... Ale oni o něj většinou nestojí. A tím teď nemyslím barevné klipy na MTV a Óčku... Mě by stačilo to, že ty kapely budou mít alespoň potřebu šířit svoji hudbu dál, nakopávat co nevíce řití... Proto mě tolik sere to "hraní si na svém písečku". Protože s takovým přístupem se nikdy nic nezmění... Proto si o tzv. HC scéně myslím to, co si myslím.
Krásně je to vidět na LVMEN - té kapele skoro nikdo ze scény, o které se tu bavíme , nesahá ani po kotníky! A věřím tomu, že oni alba nenatáčejí proto, aby potom hráli ve sqatu v Sokolově pro 7 týpků... Oni chtějí dělat co nejlepší hudbu a tu chtějí dostat k co nejvíce lidem. A jejich poslední album je parádní, i když jsem před pár měsícema na tomhle blogu tvrdil pravý opak: jen idiot nemění názory.
Těším se na jejich koncert v NJ, budu tam.

5) zpětná vazba od širšího okolí: tvůj výkřik "proboha, vždyť je to HC"!
To mi nějak uniká, to jako že HC je podle tebe jebat na všechno a na všechny? Drtit si svůj krávál a buď se ti to líbí nebo ne? Ano, s tím bych i souhlasil, a dle těchto měřítek jsem asi 100% HC typ...
Jenže to neznamená, že mě nezajímá, co si kdo o mě myslí. I když budu drtit ten nejbrutálnější grindcore, pořád tomu budu dávat maximum, a budu chtít, ať je to dokonalé, a zároveň mě bude zajímat, co si o tom myslí lidi - napříč celým spektrem mých hudebních známých.

6) plácání po ramenou - ano, vidím to tak, děje se to zcela zjevně, je to jejich věc, když to tak chtějí. Pointu hledej v bodě č.5!
BTW - nic proti, ale já to nikdy dělat nebudu, ani nechci, aby mi to někdo dělal - objektivní názor ano, pochvala ze solidarity ne. Pokud něco stojí za hovno, tak to stojí za hovno a basta. A vpálím to do ksichtu klidně i nejlepšímu kámošovi a celému jeho slavnému bandu. Ne každý v HC scéně je toho schopen.

7) Vas Szuszanne a jejich mnou popíraný úspěch: u nich ani tak nekde o to plácání se po ramenou - u nich jde spíše o to, že to jsou opravdu velmi radikální HC týpci, tak radikální, že mě tím až serou. A při tom jsou tak skvělí! Boží blázni, kteří vždycky všechno dojebou - prokázali nám i tu čest, že nám zahráli na fesťáku... Byla to paráda a já jsem je tam strašně chtěl.
Rok před tím nám na fesťáku Smidrs ukradl stojan na mikrofon, který jsme z něj pak páčili půl roku, a hajzl by se ani nepřiznal, kdyby ho kámoška neviděla. Ale pořád je to kámoš a všichni ostatní snad taky. A proto mě vyloženě sere, že to celé (nahrávka) tak dojebali. A že je někdo takový, jaký je... A vůbec se nedivím, že někdo hraje s úplně jinou kapelou, protože to má alespoň jasný směr... (troška tajemna, he he)!
Ještě jsem to neslyšel, ale mám hlášky, že to je katastrofa (zvukově)- a přesně vím proč. Ale to se nesluší vyblívat na web.
Rád si nechám změnit názor - potřebuju to slyšet. Ale nemám gramec - čili mp3. Please!!! Dodej to!!!

8) HC>Komunita>Zavrhne - prosím, povšimněte si úvozovek u některých slov.
Nic se nečte tak horké, jak se to napíše.. :-)

9 BTW - Kauflant je stále ještě nejnamyšlenější kopřivnická kapela, na to prosím nezapomínat. Dost si na tom zakládáme... ;-)

4:20 dop.  
Anonymous Anonymní said...

http://rapidshare.com/files/12968426/Vas_Szuszanne.rar.html

tady sou ty zuzany
nedělám to rád .ale pokud nemáš gramec stejně asi není jiná možnost :))

8:38 dop.  
Anonymous Anonymní said...

jestli mas pocit, ze v hc neexistuje objektivni kritika a ze kapely radsi budou hrat po squatech s mizivou navstevnosti nez jak to doopravdy delaji jako predkapely pred opravdu pocetnym publikem v Akropoli ci na sedmicce, tak asi nema cenu vymenovat nazory, protoze se budou jisto jiste rozchazet. a jestli si myslis, ze by bylo lepsi, kdyby napr. GNU zacali hrat vic do popiku, aby meli vetsi 'succes' (nebo jak si to predstavujes) nebo ze snad nemaji zajem sirit svou hudbu dal... ja si myslim, ze kazda kapela ma zajem sirit svou hudbu dal, at je sebevic 'diy' a sebevic 'hc'. a co se tyce sedmicky - ja osobne to vnimam jinak. po vstupu do eu se u nas o dost ztizily podminky pro provozovani rockovych a jinych klubu, jelikoz kluby jsou casto ve sklepenich obytnych domu apod. a staci, aby se to nelibilo jednomu obyvateli a jsou problemy. tohle v zahranici vetsinou neexistuje. a ja mam zajem na tom, aby tyto kluby u nas pretrvaly. a k podpore jsem si osobne vybral sedmicku. na tom nevidim nic spatneho. nahravka VS je skvela, nemluvim vsak o technicke kvalite, o ktere se to vedelo predem...

8:41 dop.  
Blogger Koci said...

HC podle mě není jebat na všechno a na všechny ......cppak sem to řekl??? jen se chtěl tím výkřikem říct že je to prostě tvrdá hudba kterou každý přece nemusí
takže nemužeš očekávat že u nás bude mit nějakou velkou polularitu

jinak mi nejde o to vyvolávat tu nějaké konflikty ....jsem rád když tu každý řekne svuj názor na věc .....je to jen diskuze :)

8:59 dop.  
Anonymous Anonymní said...

Nemyslím tím, ať GNU vyměknou - možná jsem si zvolil zrovna špatný příklad, protože zrovna oni hrajou i na fesťákách a koncertech zaměřených jinak, ne jen na Hc. Jde mi spíše o to, aby se ty kapely nebály nabídnout to i jiným lidem, než těm, kteří to automaticky berou všema deseti.
Prostě já ten pocit mám, myslím, že většina kapel se spokojí s tím "málem". A to je mnohdy škoda.
To s tou objektivní kritikou - určitě existuje, ale ten práh je posunutý hodně nahoru. Byl jsem na pár koncertech (když ještě delali EOS akce mimo noru), a zdálo se mi, že to fans kolikrát slepě obdivují, jen proto, že to je ta a ta kapela, i když to třeba fakt byla katastrofa.
Asi už jsem toho slyšem v životě moc no, tak už mě něco jen tak nedostane.

BTW - poslouchám ty Vas Szuszanne a zase tak hrozné to není. Akorát trochu utopené bicí.
Každopádně díky moc za link ;-)

9:26 dop.  
Anonymous Anonymní said...

No... Vas Szuszanne ne že není katastrofa - ono to je i velmi dobré... Kytary znějí parádně.
Trochu více to vypiplat, bicí lépe nazvučit a nahrát (a možná i zahrát), a bylo by to naprosto parádní album...
Takhle je "jen" zajímavé a dobré :-)
Čekám, že další nahrávka už bude úplně o něčem jiném...

12:01 odp.  
Anonymous Anonymní said...

To Slezi: máš recht, Frenštát je ta nejhorší řiť, co jsem kdy viděl, navíc když děláš v tom psycho ústavu jménem Siemens.

A ruka mě sice při dlouhých zimních večerech občas bolí, ale většinou z úplně jiného důvodu, he he!

12:13 odp.  
Anonymous Anonymní said...

No abych možná upřesnil tak ja navštěvuji také ústav ale ten co by mě měl připravit na ten tvůj...Sedlo a vidim že se tady s toho stal takový norachat.cz....... :)

5:10 odp.  
Blogger Koci said...

nj frenštát nemá rád nikdo .......ani někteří frenštátčané se kterými jsem o tom mluvil ......a touž je fakt nouze

kulturní vyžití tam je fakt husté
to nechci mluvit o nějakych koncertech :))
možnaá vlastně fren music :)) ale nevím no

mno jak tak koukám na něčem se přece jen shodnem :))

5:30 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Sííí... :-)

Fórum na stránkách Nory totiž pořád nefunguje...

Myslím, že se shodneme na více věcech, jen to z tady té debaty není moc poznat.

6:26 odp.  
Anonymous Anonymní said...

Slezy: No a je to

9:43 odp.  
Anonymous Anonymní said...

precist cely blog, docela dobre

12:34 dop.  

Okomentovat

<< Home