Kraťasy 2006 #1
Kraťasy 2006 5.ročník přehlídky krátko a středometrážních filmů (Kopřivnice kino PULS)
Nikdy jsem se o filmy nějak zvláště nezajímal, ale když už se člověku naskytne taková možnost shlédnout filmy ke kterým by se normálně asi jen tak lehce nedostal, tak by to měl využít. Navíc už si vubec nevzpomínám, kdy jsem byl naposledy v kině takže jsem se dost těšil.
1.Den
blok2:Osobnost českého filmu:Fero Fenič
Nikdy jsem se o filmy nějak zvláště nezajímal, ale když už se člověku naskytne taková možnost shlédnout filmy ke kterým by se normálně asi jen tak lehce nedostal, tak by to měl využít. Navíc už si vubec nevzpomínám, kdy jsem byl naposledy v kině takže jsem se dost těšil.
1.Den
blok2:Osobnost českého filmu:Fero Fenič
V tomto bloku byli představeny filmy ze začátků tvorby tohoto režiséra,které byly ve své době v ČSSR zakázané.
Diadém 1978, 24min-snímek o čtveřici učňů, kteří si založí hudební skupinu a chtějí hrát sobě i kamarádům pro radost. To však nemohou bez oficiálního povelení jehož podmínkou je přezkoušení na tzv. "přehrávkách"a prověření zda nehrajou závadný repertoár. :)) Z mého pohledu "hudebníka" je to šílený pohled do minulosti.
Tam a zpět 1980, 23min-snímek zachycuje svědectví o slovenských "gastarbeiterech" dojíždějících ze zapadlých koutů východního Slovenska za prací do Prahy. O proti předešlému snímku, který působil (i přes ten děs co vlastně obsahoval) spíš úsměvně, má tahle věc už dost depresivní nádech tím že zobrazuje život dělníku bez perspektivy žijících v dřevěných barácích pražské periferie.
Tak jsem přešla velký svět 1982, 23min-vznik tohoto snímku byl umožněn (po předchozím zakázaném "tam a zpět") pouze za podmínky, že bude apoliticky folklorním obrázkem.....výsledný tvar tou však neodpovídá:))
Jde o příběh obyčejné vesnické ženy Judity Urbanové, která mládí strávila v Argentině, prožila zajímavý život a v 82 letech debutovala svojí první sbírkou básní! Podle mě nejsilnější snímek ze všech uvedených v tomto bloku.
Batromijův dům 1984, 23min-snímek zachycuje poslední pracovní den dřevorubce Jurie Batromije před odchodem do důchodu žijícího v nejvýchodnějším domě ČSSR.
Vlak do dospělosti 1989, 15min-ve své době mimořádně otevřený pohled na mladé brance,nastupující jako první generace narozená po sovětské okupaci. Několik hrdinů (pankáč,asociální róm,skinhead apod.) otevřeně mluví o tom co se za několik měsíců stalo skutečností.
Odtud potud 1992, 20min-!podle mě! to byl v tomto bloku asi nejslabší snímek, kterým byla mapována postrevoluční situace v ČSFR a poté i ČR.
Diadém 1978, 24min-snímek o čtveřici učňů, kteří si založí hudební skupinu a chtějí hrát sobě i kamarádům pro radost. To však nemohou bez oficiálního povelení jehož podmínkou je přezkoušení na tzv. "přehrávkách"a prověření zda nehrajou závadný repertoár. :)) Z mého pohledu "hudebníka" je to šílený pohled do minulosti.
Tam a zpět 1980, 23min-snímek zachycuje svědectví o slovenských "gastarbeiterech" dojíždějících ze zapadlých koutů východního Slovenska za prací do Prahy. O proti předešlému snímku, který působil (i přes ten děs co vlastně obsahoval) spíš úsměvně, má tahle věc už dost depresivní nádech tím že zobrazuje život dělníku bez perspektivy žijících v dřevěných barácích pražské periferie.
Tak jsem přešla velký svět 1982, 23min-vznik tohoto snímku byl umožněn (po předchozím zakázaném "tam a zpět") pouze za podmínky, že bude apoliticky folklorním obrázkem.....výsledný tvar tou však neodpovídá:))
Jde o příběh obyčejné vesnické ženy Judity Urbanové, která mládí strávila v Argentině, prožila zajímavý život a v 82 letech debutovala svojí první sbírkou básní! Podle mě nejsilnější snímek ze všech uvedených v tomto bloku.
Batromijův dům 1984, 23min-snímek zachycuje poslední pracovní den dřevorubce Jurie Batromije před odchodem do důchodu žijícího v nejvýchodnějším domě ČSSR.
Vlak do dospělosti 1989, 15min-ve své době mimořádně otevřený pohled na mladé brance,nastupující jako první generace narozená po sovětské okupaci. Několik hrdinů (pankáč,asociální róm,skinhead apod.) otevřeně mluví o tom co se za několik měsíců stalo skutečností.
Odtud potud 1992, 20min-!podle mě! to byl v tomto bloku asi nejslabší snímek, kterým byla mapována postrevoluční situace v ČSFR a poté i ČR.
0 Comments:
Okomentovat
<< Home