neděle, října 14, 2007

Monkey Fest (Diario, The Mood, My Dead Cat, AD CALENDAR GRAECAS)

Rok se pomalu přehoupl do podzimního období, což pro mě znamená začátek sezóny klubových koncertů. Stačí jen kouknout na výčet kapel, které se k nám na podzim a v zimě chystají přijet a všem je jasné, že letos to bude ještě pořádnej nářez.
Takovým symbolickým začátkem toho všeho byl pro mě Monkey Fest v kopřivnickém Nora Clubu. Je jasné, že celý večer se nesl ve znamení úžasného setu německých Diario, za které patří pořadatelům opravdu velký dík, ale zatím nebudu předbíhat.

Před Diario ještě můžeme slyšet The Mood, na které jsem se opravdu moc těšil. Jejich Poslední deska Cupid In Your Pump mě fakt dostala a tak jsem byl zvědav, jak to všechno bude znít v živém provedení. Výsledný dojem mi tedy nakonec trochu zkazil jakoby potlačený zvuk a docela odbyté zpěvy, ale nešlo o nic co by se nedalo překousnout. Jen jsem si to zmlsaný studiovými nahrávkami představoval trochu jinak.

No ale to už přichází zlatý hřeb večera Diario. Kapela začíná svůj set poklidným intrem po kterém se docela divím, proč bubeník vyzývá lidi, aby šli tančit. Všechno mi ale dochází, když spustí další věc. Skladba se zase tak nějak poklidně rozjíždí, ale to jen do té chvíle než baskytarista začne nasazovat chladné vražedně rychlé tempo. Bubeník se najednou může zbláznit, a když už se zdá, že jde o absolutní vrchol nastoupí hutně zkreslená kytara. Nastává taneční šílenství, protože nic jiného se v tomhle případě nedá dělat. A od téhle chvíle už kapela nepoleví. Takhle to vypadá když se z bandy od které nic nečekáte stává absolutní hvězda.

Ještě dlouho mi trvá než se stačím vzpamatovat. Mezitím už jsou připraveni My Dead Cat. Na tenhle set se jdu už jen tak skepticky podívat, přesvědčen, že po Diario už mě nemůže nic překvapit. Další omyl. Zase jde o hodně našlapanou kapelu. Chvílemi zní jako nějaký old school punk chvílemi jako post-hardcore. Do toho přidejte výborný ukřičený zpěv, a když je to nakonec všechno tak strašně chytlavé, tak už prostě není nad čím váhat. Lepší zakončení večera prostě nemohlo přijít.

2 Comments:

Anonymous Anonymní said...

a co AD CALENDAR GRAECAS ? na poctivý punk jsi zapomněl.. ;-)

1:41 odp.  
Blogger Koci said...

nj pravda že tam byli
ale tuhle kapelu sem poctivě punkově prokecal na baru

*ale už jsem jim udělil čestné místo v nadpisu :))

9:36 odp.  

Okomentovat

<< Home