neděle, června 03, 2007

Microfilm (komentáře z post-rock.cz)

Microfilm - A journey to the 75 th
Tahle deska byla jedna z prvních post-rockových věcí co jsem kdy slyšel . Osobně nemám rád moc dlouhé skladby (teda pokud to není emocionální pecka ) a tak mi pravě tahle věc, co se odvíjí v celkem rychlém tempu a skladby nejsou přiliš dlouhé sqěle sedla.
Hudba je doplněna o samply ze starých filmů, které celému soundu kapely dodávají neuvěřitelnou "retro" atmosféru kvuli které je mám tolik rád. Celkově francouzi vždycky přistupovali k hudbě tak nějak jinak takže neočekávejme klasický post-rock (mno ale co je to vlastně "klasický" post-rock?:)) ) ale spíše hudbu, která jako by vyprávěla příběh nějakého starého filmu z 60.let.
Desku A journey to the 75 th si pouštím i po roce se stejným nadšením jako bych ji objevil právě včera. Nemužu jinak a dávám plný počet:)

Microfilm-Stereodrama

Předchozí deska Microfilm (a journey to the 75th) se pro mě stala skoro kultovní záležitostí takže bych se nebál říct, že Stereodrama je pro mě nejočekávanější deska roku.

Už pár týdnů před vydáním desky se na myspace kapely objevil druhej song z alba (La Fille Qui En Savait Trop), který zní hodně podobně jako věci na předešlé desce. Takové ty typické vybrnkávačky, zvuky kytar, jakoby taneční bicí a filmové samply (tahle věc mi hodně připomíná Margaret on the rocks).

O to větší překvapení mě čekalo, když jsem se pak dostal k celé desce. Už po poslechu první věci Dpt.1 se mi zdá, že Microfilm dostali takový nový temnější nádech. V této skladbě nejsou použity žadné samply z filmů, takže zní více jako "klasický post-rock". Celkově na mě skladba působí jako zajímavé intro, kde kapela ukazuje co nového mužeme na albu čekat. Pokud jsem řikal, že první věc na mě pusobí dost temně tak další věci jako třeba The Night Of J&B jsou skoro až depresivní. Takže pohodovek typu zmiňované Margaret on the rocks nebo třeba André se na téhle desce už moc nedočkáme.

To ovšem vůbec nemusí být na škodu (proč dělat znova skoro tu samou desku). Na druhou stranu se dočkáme "novinek" jako třeba Death Race 68, kde filmové samply ustupují mohutným kytarovým rifům (u Microfilm nezvykle dost nakopnutý song už od začátku), nebo Tout L'univers což je uplně krásná klidovka, která vás odnese hodně daleko, s "dojemným" post rockovým vyvrcholením.

Stereodrama je tedy další výborná deska, přinášející do soundu Microfilm nové věci, která určitě stojí zato poslechnout.

http://microfilm.tv/
http://www.myspace.com/microfilmband

0 Comments:

Okomentovat

<< Home