pondělí, března 29, 2010

Statistiky pro rok 2010 #1

Asi poslední tři roky řeším problém, když už bych měl na konci roku vypotit nějakou statistiku co mě na hudební scéně mezi silvestrovskými ožíračkami zaujalo, marně tápu, která kapela zrovna v daném období vydala desku (pokud to teda kucí nenákřápali 200m od mého baráku nebo tak). To mě tedy vede k zavedení tohoto "seriálu", kde bych se pokusil rekapitulovat novinky, které mi letos projdou rukama a zaslouží si více než jeden poslech. Taky doufám, že tohle téma pro mě bude natolik zajímavé, že se na to po týdnu nevykašlu, jak se mi to daří už asi dva roky.

XIU XIU - Dear God, I Hate Myself

Xiu xiu pro mě byli vždycky základem indie 8-bitové elektroniky, kterou dělal dost zvláštní maník někde doma na počítači a myslím, že svůj podivný projev dotáhl do dokonalosti na albu Fabulous Muscles. Historie se ale pro mě mění hned na začátku tohoto roku. Tato deska totiž ukazuje, jak by se mělo dělat to, na co už si tu delší dobu někdo hraje. Promakané trashové aranže, španělka a Jamie Stewart. Tady už nejde o nějaký blbý gameboy. Svět, který zde navštívíte, je hodně zvláštní, ale když to zkusíte nebudete chtít jinak. Věřím, že takováto deska může spoustu lidí pěkně naštvat, ale pro mě je to jasných 9 z 10.


Lali Puna - Our Inventions

Ještě delší dobu se budeme držet u "elektroniky", ale nedá se nic dělat rok 2010 už pro mě takto začal a kdo ví co ještě přinese. Our Inventions je deska, která se nese v hodně poklidné náladě. Narozdíl od ostatních alb co jsem od nich slyšel se zde zpívá anglicky, čímž se kapela připravila o jistou jazykovou vyjímečnost, která mne dost brala u alba Tridecoder. Chvíli jsem si myslel, že slyším úplně jinou kapelu, ale chce to prostě jen více času a myslím, že každý zjistí, že právě v tomhle klidu má Lali Puna svou sílu. Mě stačilo, když jsem v horečkách zabloudil v areálu Olomoucké nemocnice, jakmile už totiž zjistíte, že žádná cesta nikam nevede, tak se díra v plotě jeví jako nejlepší řešení a takhle nějak je to i s touhle deskou. I přesto však šla Lali Puna z přehrávače mnohem dřív než jiné kapely, o kterých se ještě zmíním. A když už jsem si tak hezky naběhl bodovým hodnocením zatím dám 6 z 10.

1 Comments:

Blogger nedby said...

šušu,kámo

10:13 odp.  

Okomentovat

<< Home